Socialdemokrat får många enkäter!

En socialdemokrat har haft den goda smaken att tala om att han inte hinner besvara vår riksdagsenkät:

"Hej Fredrik!
Det är som så att det kommer ett stort antal enkäter och förfrågningar varje dag till oss så jag har bestämt mig för att inte sitta hela dagarna och besvara alla dessa. Det kanske är fel av mig men jag hinner tyvärr inte."

Ett förslag till de som inte hinner besvara enkäter är följande:
1. Spara alla tidigare svar på enkäter och använd metoden klippa och klistra.
2. När det är relevant, länka till en text som man som politiker tidigare har skrivit och som handlar om just de frågeställningar som framförs.
3. Ha en tydlig bild av vad man vill som politiker så att det inte krävs så mycket tankemöda att besvara dem.
4. Publicera en FAQ på en personlig hemsida.

/Fredrik Runebert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0