Vem är Fredrik Runebert?

En av skribenterna som står bakom denna blogg är Fredrik Runebert. Här följer en presentation om vem han är:

Jag är en fri debattör och skribent som bland annat skriver eller har skrivit i tidningar och tidskrifter såsom Nämndemannen, Tidningen Kulturen, Captus, Contra, Nyliberalen, den nu nedlagda tidningen Rådslag, Politisk tidskrift och Dalademokraten. Jag är även talskrivare och tidigare redaktör för Talskrivarna.com, en Internettjänst som säljer tal.

I grunden är jag centerpartist, men jag har i tidigare val röstat på moderaterna och kristdemokraterna. Jag uppskattar Centerpartiets ideologi, även om den alltför ofta enbart är ord på ett papper, och mina stora idoler är Thorbjörn Fälldin, Fredrick Federley och Dick Erixon. Min ideologiska beteckning får sägas vara liberalkonservativ där frihet, personligt ansvar, civilsamhälle, marknadsekonomi, en begränsad statsmakt, företagande och entreprenörskap är honnörsord.

För mig är argument viktigare än åsikter, åsikter viktigare än partier. Jag är också mer intresserad av ideologier och idéer än av att enbart ägna mig åt sakfrågor på det sätt som en person i skogen enbart intresserar sig för det träd som råkar befinna sig framför dennes ögon. Sakfrågor är bara intressanta om de sätts in i ett enhetligt system. Utan någon kompass går man helt enkelt vilse. För den som är intresserad av mer djupare analyser är välkomna till min hemsida Runebert – Ditt högerhopp! och för er som är mer intresserade av regelbundna inlägg finns min blogg Skapandets moral att tillgå.

Den som skriver det här har en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning marknadsföring. För tillfället har jag fast anställning på Avesta Klippcenter, samt jobbar som tidningsbud, skribent och talskrivare. Är även nämndeman för Centerpartiet i Avesta. Har även erfarenhet av städjobb inom Avesta kommun.

Till den här bloggen vill jag bidra med ingående granskningar och analyser av de politiker som är valda av folket att förvalta våra hårt förvärvade skattepengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0