Kommunpartiernas tillgänglighet

I tidigare inlägg utkorade jag Socialdemokraterna till temporära vinnare i tillgänglighetstävlingen. Nu verkar det dock som att Kristdemokraterna och Folkpartiet går om Socialdemokraterna när det gäller att redovisa kandidaternas kontaktuppgifter. Men totalt sett skulle jag nog ändå utse Socialdemokraterna till vinnare eftersom de är det enda partiet som har flera socialdemokratiska bloggare som redogör för vad som sker inom kommunen. (Moderaten Ulf Berg har en blogg, men den är svår att hitta och den är mer inriktad på hans roll som riksdagsledamot).

Även Miljöpartiet är relativt tillgänglig när det gäller de mest aktiva miljöpartisterna, men hemsidan är så extremt dåligt uppbyggd att den sänker helhetsintrycket.

Sverigedemokraterna, Centerpartiet, Moderaterna och Vänsterpartiet var de partier som hade sämst tillgänglighet när det gäller kontaktuppgifter till kandidaterna. Moderaterna verkar dock ha förbättrat sig något då de via annonser i Avesta tidning har satt upp epostadresser till några av de kandidater som partiet verkar vilja pusha extra för.

Om jag har missat något av vikt när det gäller partiernas tillgänglighet vore jag glad om ni kunde tipsa mig om det.

Fredrik Runebert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0