Landstingen ska bort!

Bert Magnusson som kandiderar till landstinget för Sjukvårdspartiet i Dalarna vill att vi på Brukskapitalisterna ska sprida information om en föreläsning som bland annat handlar om landstingets avskaffande:

"Jag tycker att ni lägger ut på bloggen att Norrländska samlingspartiet kommer till föreläsningssalen på Falu lasarett den 18. juni kl. 18.00. De har bra program som jag tycker att ni ska komma och lyssna på. Landstingen ska bort. Alla andra EU länder har ju inga landsting."

Låter intressant, men jag måste först kolla i min kalender om jag har möjlighet att närvara. Personligen delar jag uppfattningen att de byråkratiskt tungrodda landstingen ska avvecklas. Planekonomier har och kommer aldrig att fungera.

Det Norrländska samlingspartiet verkar för övrigt ha en intressant vision om att förvandla Norrland från en tärande och bidragsberoende region till en närande och självförsörjande region bland annat genom en regional produktionsskatt. Det sistnämnda betyder att skattebasen flyttas bort från staten och tas upp av de människor som är mest berörda. Risken är dock att en storregion bara blir ännu en storkoloss på lerfötter och att vi får ännu starkare skattenivåer som trissar upp skattetrycket i Sverige.

Fredrik Runebert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0